Valstybės tarnautojui keliami specialieji reikalavimai
- turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities, ekonomikos krypties išsilavinimą;
- turėti ne mažesnę nei 1 metų darbo patirtį finansų valdymo ir buhalterinės apskaitos srityje, taip pat darbo patirties biudžetinių įstaigų finansų valdymo ir buhalterinės apskaitos srityje;
- būti gerai susipažinusiam su Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinę apskaitą ir atskaitomybę biudžetinėse įstaigose, darbo apmokėjimą, asignavimų planavimą, biudžeto sudarymo sistemą, asignavimus ir turto valdymą, naudojimą, disponavimą, taip pat valstybės tarnybą bei darbo santykių reguliavimą; būti susipažinusiam su dokumentų rengimo taisyklėmis;
- mokėti dirbti „Microsoft Office“ programiniu paketu, apskaitos ir verslo valdymo sistema „Navision Financials“ ir Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistema (toliau –VBAMS);
- gebėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą;
- gebėti sisteminti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu.
Valstybės tarnautojo funkcijos
- teikia Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – NBFC) pasiūlymus dėl apskaitos politikos, apskaitos registrų parinkimo, atsižvelgiant į konkrečias sąlygas, buhalterinės apskaitos reikalavimus ir asignavimų valdytojo nustatytos apskaitos politikos nuostatas;
- vykdo išankstinę finansų kontrolę, atsiskaitymų kontrolę – pasirašo ūkinių operacijų dokumentus, tuo patvirtindamas, kad: ūkinė operacija yra teisėta; dokumentai, susiję su ūkinės operacijos atlikimu, yra tinkamai parengti; ūkinei operacijai atlikti pakaks patvirtintų asignavimų. Užtikrina, kad pasirašyti dokumentai būtų laiku pateikti NBFC;
- teikia buhalterinės apskaitos informaciją, jei reikia, – apskaitos dokumentus ir registrus, Inspekcijos viršininkui, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės pareigūnams, auditoriams, mokesčių administratoriams, asignavimų valdytojui, kitoms valstybės institucijoms;
- rengia valstybės biudžeto programų sąmatų projektus (su atitinkamais skaičiavimais), juos tikslina metų eigoje;
- dalyvauja rengiant Inspekcijos metinius veiklos planus ir juos įgyvendinant;
- vizuoja sutarčių ir kitų dokumentų, kuriose yra numatomi finansiniai ir turtiniai įsipareigojimai, projektus;
- pagal Skyriaus kompetenciją rengia Inspekcijos viršininko įsakymų ir Inspekcijos siunčiamų raštų projektus;
- atlieka asignavimų panaudojimo kontrolę pagal išlaidų programos ekonominės klasifikacijos straipsnius, kad valstybės biudžeto asignavimai būtų naudojami pagal paskirtį, gresiant išlaidų sąmatos ekonominės klasifikacijos straipsnių pereikvojimui, inicijuoja išlaidų sąmatos keitimą;
- atlieka Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pateiktų komandiruotės išlaidų ataskaitų finansų kontrolę – tikrina, ar teisingai užpildyta ataskaita, ar tinkami komandiruotės išlaidas pagrindžiantys dokumentai;
- atlieka VBAMS ir finansų valdymo „Microsoft Dynamics NAV“ sistemos naudotojo funkcijas pagal priskirtas sistemų kodavimo funkcijas;
- organizuoja lėšų, turto ir įsipareigojimų inventorizavimą;
- formuoja ir tvarko su pavestų funkcijų atlikimu susijusias nomenklatūrines bylas, saugo jas ir užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims, nustatyta tvarka ir terminais dokumentus perduoda į Inspekcijos archyvą;
- laikinai vykdo Skyriaus viršininko funkcijas jo nesant (atostogų, ligos, komandiruočių metu);
- atlieka kitus su Skyriaus veikla susijusius Skyriaus viršininko nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti Inspekcijos veiklos tikslai.